دسته بندی محصولات

استفاده از ظروف گرانیتی برای اولین بار

ما در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از قابلمه گرانیتی برای اولین بار را آموزش دهیم و همچنین نکاتی مربوط به نگهداری از ظروف گرانیتی معرفی کنیم. بنابراین اگر قصد دارید با خرید سرویس قابلمه گرانیتی آشپزخانه خود را به جدید ترین ظروف پخت و پز مجهز کنید، توصیه می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

سرویس قابلمه گرانیتی به دلیل مزایای فراوانی که دارد در سال های اخیر به انتخاب اول بسیاری از خانواده ها تبدیل شده است. یک قابلمه گرانیتی اصل و با کیفیت علاوه بر ارائه سطح کاملا نچسب، زیبایی چشم نوازی را نیز به نمایش می گذارد تا حضور در آشپزخانه بتواند تاثیرات مثبتی بر روحیه شما داشته باشد. بر خلاف تصوری که ممکن است پس از شنیدن نام ظروف گرانیتی شکل گیرد، بدنه قابلمه یا تابه گرانیتی از جنس سنگ گرانیت (Granite) نیست. تنها وجه مشترک بین ظروف گرانیتی و سنگ گرانیت شباهت های ظاهری آن ها است. به دلیل همین ویژگی های ظاهری به این نوع تابه ها و قابلمه ها نام ظروف گرانیتی اختصاص داده شده است.

استفاده از ظروف گرانیتی برای اولین بار

استفاده از ظروف گرانیتی برای اولین بار

زمانی که فرایند خرید قابلمه گرانیتی را به پایان رساندید و پس از انتقال ظرف به آشپزخانه آماده بودید تا برای اولین بار از آن استفاده کنید، کافیست چهار گام زیر را پشت سر بگذارید:

  • در گام اول تمام برچسب ها و روکش های محافظ ظرف گرانیتی را جدا کرده و آن را با اسفنج نرم یا برس مخصوص ظروف گرانیتی شستشو دهید.
  • در ادامه اجاق گاز را روشن کرده و شعله را روی کمترین مقدار ممکن تنظیم کنید. قابلمه یا تابه گرانیتی را روی شعله بسیار کم قرار داده و روغن را داخل آن بریزید. در استفاده از روغن زیاده روی نکنید، کافیست روغن بتواند پس از پخش شدن تمام سطح داخلی ظرف را پوشش دهد.
  • در این مرحله با حوصله و صبر کافی ظرف گرانیتی را بچرخانید تا روغن تمام سطح داخلی آن را پوشش دهد. سپس اجازه دهید ظرف در همین حالت چند دقیقه روی شعله باقی بماند.
  • در گام آخر کافیست قابلمه گرانیتی یا تابه گرانیتی را دوباره بشویید و با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید قابلمه گرانیتی

لازم به ذکر است که تمام این مراحل در مجموع کمتر از ۱۰ دقیقه به طول خواهد انجامید، اما در عوض کارایی و سهولت در استفاده از سرویس قابلمه گرانیتی چندین برابر خواهد شد.

استفاده از ظروف گرانیتی برای اولین بار

نگهداری از ظروف گرانیتی

قبل از این که نکات مربوط به نگهداری از قابلمه جلامبین را معرفی کنیم، لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که ظروف گرانیتی در مقایسه با ظروف تفلون از خاصیت نجسب بودن بهتر و ماندگاری طولانی تری برخوردار هستند. از سوی دیگر معایب نسبت داده شده به ظروف تفلون در سرویس قابلمه گرانیتی مشاهده نمی شود. با این وجود فرایند نگهداری از ظروف گرانیتی و اصولی که باید در این زمینه رعایت شود تا حدود زیادی شبیه به ظروف تفلون است.

نحوه استفاده از ظروف گرانیتی:

  • پس از هر بار استفاده بلافاصله تابه یا قابلمه گرانیتی را بشویید، چرا که باقی ماندن مواد غذایی داخل این ظروف اثرات منفی روی سطح نچسب آن ها بر جای خواهد گذاشت و به مرور زمان باعث از بین رفتن روکش نچسب خواهد شد.
  • هنگام استفاده از ظروف گرانیتی سعی کنید تا جایی که امکان دارد شعله را روی کم یا متوسط تنظیم کنید تا روکش نچسب خاصیت ضد چسبندگی خود را از دست ندهد.
  • از قرار دادن ظرف گرانیتی خالی روی شعله زیاد خودداری کنید.
  • به منظور حفظ روکش نچسب ظروف گرانیتی در هنگام هم زدن غذا از کفگیر ها و ملاقه های پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید.
  • تا جایی که امکان دارد از برخورد یا تماس قاشق و سایر ظروف فلزی با سطح داخلی ظروف گرانیتی جلوگیری کنید.
  • از برش دادن یا قطعه قطعه کردن غذا داخل ظروف گرانیتی جدا خودداری کنید، چرا که ممکن است روکش نچسب دچار خراش شود و قابلمه گرانیتی کارایی خود را از دست بدهد.
  • بهترین راه برای شستن ظروف گرانیتی مراجعه به روش های دستی و استفاده از اسفنج یا برس مخصوص است. البته کمک گرفتن از ماشین ظرفشویی در صورت استفاده از تنظیمات مناسب مشکلی نخواهد داشت.
  • هنگام شست و شوی قابلمه گرانیتی حتما از مایع شوینده استفاده کنید، چرا که دیگر فرم های شوینده از جمله شوینده های پودری باعث آسیب رسیدن به روکش نچسب می شوند.
  • برای جدا سازی تکه های غذا از سطح ظروف گرانیتی به هیچ وجه از سیم ظرفشویی استفاده نکنید.
  • به هیچ وجه مواد غذایی را داخل ظروف گرانیتی نگهداری نکنید. بسیاری از غذا ها به خصوص آن هایی که خواص اسیدی دارند (خوراکی های حاوی سرکه، آبلیمو، مرکبات و سایر چاشنی ها) اثرات مخربی روی سطح داخلی ظروف گرانیتی و روکش نچسب آن ها بر جای می گذارند.
  • هنگام استفاده از تابه یا قابلمه گرانیتی مواظب باشید دسته این گونه ظروف در معرض حرارت یا شعله مستقیم قرار نگیرد.
  • فراموش نکنید که خشک کردن ظروف گرانیتی بلافاصله پس از شستشو بهترین راه حل برای جلوگیری از ایجاد لکه روی بدنه آن ها است.
  • هنگام ذخیری سازی ظروف گرانیتی به هیچ وجه آن ها را داخل یکدیگر قرار ندهید. راه حلی که در این زمینه ارائه شده است این است که درب هر قابلمه را به صورت برعکس روی آن قرار دهید و قابلمه ها را به ترتیب از بزرگ به کوچک روی هم بچینید.

در پایان امیدواریم با رعایت کردن نکات و توصیه های ذکر شده در این مقاله بتوانید لذت استفاده از سرویس قابلمه گرانیتی جلامبین را تجربه کنید.

admin وب‌سایت
این سایت به منظور فروش محصولات شرکت جلامبین ایجاد شده و از نظر حقوقی و حقیقی هیچ ارتباطی با کارخانه تولیدی ظروف نچسب جلامبین ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *